Termeni & Condiții Furnizare Servicii

TERMENI ȘI CONDIȚII FURNIZARE SERVICII

Ultima actualizare: 8 august 2023

Vă rugăm să citiți cu atenție acești Termeni și condiții (denumiți, în continuare, „Termeni”) înainte de solicita furnizarea de servicii de către Societate, respectiv înainte de a utiliza aplicația Kykoty (denumită, în continuare, „Aplicația”).

Accesul și utilizarea de către dvs. a Aplicației și furnizarea de servicii sunt condiționate de acceptarea și respectarea acestor Termeni. Acești Termeni se aplică tuturor vizitatorilor, utilizatorilor și altor persoane care accesează sau utilizează Aplicația.

Accesarea și utilizarea Aplicației și solicitarea de servicii reprezintă confirmarea dvs. că înțelegeți și sunteți de acord să respectați în integralitate Termenii. Dacă nu sunteți de acord cu orice parte a Termenilor, vă rugăm să nu utilizați Aplicația și/sau să nu solicitați furnizarea de servicii de către Societate.

Ne rezervăm dreptul să modificăm Termenii în orice moment exclusiv conform deciziei noastre, inclusiv în funcție de evoluția legislației și/sau a serviciilor pe care le oferim. Într-un asemenea caz, vom publica versiunea actualizată în Aplicație și vă vom informa prin intermediul e-mail-ului. Orice modificări ale Termenilor vor deveni aplicabile la momentul publicării versiunii actualizate a Termenilor, iar utilizarea ulterioară a Aplicației se va putea realiza doar după acceptarea Termenilor modificați.

Termenii includ principiile și principalele reguli pe care trebuie să le respecte un pacient care dorește să beneficieze de serviciile oferite de Societate. Termenii conțin reguli minimale, care se completează cu prevederile legislației în vigoare.

Furnizarea de servicii de către Societate respectă principiul egalității de tratament față de toți pacienții, bazat pe criterii de sex, orientare sexuală, caracteristici genetice, vârstă, apartenență națională, rasă, culoare, etnie, religie, opțiune politică, origine socială, handicap, situație sau responsabilitate familială, apartenență ori activitate sindicală.

1.      DEFINIȚII

„Aplicația Kykoty” sau „Aplicația” – program software operat de Societate prin intermediul căruia Utilizatorul își poate vizualiza dosarul medical electronic, poate efectua programări și poate gestiona și alte activități asociate contului, în limitele menționate în acești Termeni; Aplicația Kykoty este disponibilă în versiunea web, ce poate fi accesată prin intermediul unui Browser Web (prin accesarea secțiunii Contul Meu din cadrul Site-ului www.kykoty.ro) și/sau în versiunea de aplicație mobilă (mobile application), ce poate fi accesată prin descărcarea versiunii Android/ IOS și instalarea acesteia pe dispozitiv electronic mobil (smartphone, tableta etc.);

„Browser Web” – program de navigare virtuală pe internet;

„Consultație” – consultație online, desfășurată la distanță, prin intermediul Microsoft Teams, în urma unei programări realizate prin intermediul Aplicației Kykoty;

Societatea sau „Kykoty” – Care For Kids SRL, o societate cu răspundere limitată cu sediul în șos. Pipera, nr. 14E, sector 1, București, înregistrată în Registrul Comerțului sub nr. J40/3960/2022, având CUI 45730803;

 „Pacientul/Clientul” – beneficiarul Serviciilor achiziționate contra cost;

„Participanți" – Specialistul Kykoty si Pacientul/Clientul Kykoty;

„Parolă” – serie de caractere unice asociată Aplicației Kykoty;

„Programarea” – planificarea unui Serviciu în regim de telemedicină prin intermediul Aplicației Kykoty;  Sesiunea devine disponibilă în urma unei Programări făcute în prealabil în cadrul Aplicației Kykoty, unde Pacientul /Clientul Kykoty are deja un cont de utilizator creat. În baza Programării făcute, Pacientul/Clientul Kykoty va primi prin e-mail un link pentru accesarea Consultației. Totodată, accesarea Consultației va fi posibilă și prin intermediul Aplicației, prin butonul special disponibil în Secțiunea Programări active.

„Reprezentant” – părinți/tutore/curator al pacientului minor sau orice persoană cu vârsta de minimum 18 ani împliniți pe care Pacientul o desemnează în acest scop prin declarație încheiată în formă autentică;

„Sesiunea” –  intervalul de timp în care se desfășoară Consultația, cuprins între momentul inițierii Sesiunii și momentul închiderii Sesiunii;

„Serviciile” – serviciile de teleconsultații medicale și serviciile de consultanță online conexe actului medical, pe care Kykoty, prin Specialiștii săi, le poate acorda, în conformitate cu acești termeni; toate Serviciile disponibile la un anumit moment și descrierea acestora sunt detaliate în cadrul site-ului www.kykoty.ro, în cadrul secțiunii Specialități și Servicii;

„Specialistul” – medic colaborator al Kykoty care va acorda Serviciile;

“Utilizator” – persoana fizică care are un cont creat în Aplicația Kykoty și care, în urma creării contului, poate acționa în relația cu Societatea ca Pacient/Client sau Reprezentant.

2.       ASPECTE GENERALE

Prin efectuarea Programării Pacientul/Clientul acceptă acești Termeni și își exprimă consimțământul expres pentru accesarea și utilizarea Aplicației Kykoty și furnizarea Serviciilor în regim de telemedicină. Pacientul/Clientul declară că a înțeles în mod deplin limitele serviciilor de telemedicină și faptul că accesarea Aplicației Kykoty, respectiv furnizarea serviciilor medicale prin telemedicină este exclusiv rezultatul consimțământului său exprimat în mod liber și informat.

În cazul în care decideți să accesați Serviciile prin intermediul platformei Kykoty, acești Termeni reprezintă acordul dintre Societate și dumneavoastră și vor guverna relația dintre dumneavoastră și Societate. Accesarea Serviciilor va fi posibilă doar după citirea, înțelegerea și acceptarea acestor Termeni. În cazul în care nu sunteți de acord cu Termenii, aveți posibilitatea să nu utilizați platforma Kykoty.

Acești Termeni se completează cu Termenii și condițiile de utilizare a Site-ului. În caz de conflict între acești Termeni și Termenii și condițiile de utilizare a Site-ului cu privire la accesarea Serviciilor, acești Termeni prevalează.

Datele dumneavoastră cu caracter personal vor fi prelucrate în conformitate cu Politica de confidențialitate pe care o puteți consulta accesând link-ul: https://kykoty.ro/ro/informare-gdpr.

3.      CONDITII GENERALE DE UTILIZARE

Utilizarea Aplicației Kykoty și accesarea Serviciilor presupune și reprezintă acordul dumneavoastră neechivoc cu privire la conținutul acestor Termeni, precum și cu privire la răspunderea dumneavoastră față de încălcarea acestora.

Încălcarea în orice fel a acestor Termeni poate atrage răspunderea dumneavoastră nelimitată pentru toate și oricare din prejudiciile pe care o astfel de încălcare le-ar putea aduce Kykoty, celorlalți Participanți și/ sau unor terțe persoane.

Accesând Consultația, înțelegeți și sunteți de acord că Kykoty: (i) Nu poate să controleze și nu controlează conținutul mesajelor scrise/audio/video pe care le transmite Clientul/ Pacientul în cadrul Consultației  și nici conținutul mesajelor scrise/ audio/video pe care le transmite Specialistul în cadrul Consultației; (ii) Nu este răspunzător în cazul în care aplicația Microsoft Teams utilizată pentru realizarea Consultației nu va funcționa în mod constant fără întreruperi, nici pentru calitatea tehnică a prestării serviciilor online (calitatea imaginilor video, calitatea sunetului etc.); (iii) nu își asumă răspunderea pentru orice prejudicii rezultate din imposibilitatea desfășurării Consultației din cauza dispozitivului digital al Pacientului/Clientului.

Toate interacțiunile dintre Specialist și Pacient/Client (mesaje, Sesiune, schimb de documente etc.) vor avea loc și vor fi acceptate pe propriul risc al fiecărui Participant.

4.       APLICAȚIA KYKOTY

Aplicația Kykoty este disponibilă în versiunea web (la adresa https://www.kykoty.ro/ro/login) și/sau în versiunea de aplicație mobilă.

Aplicația Kykoty, versiunea web, poate fi accesată folosind orice dispozitiv digital conectat la internet, prin intermediul unui Browser Web.

Aplicatia mobilă Kykoty poate fi accesată prin descărcarea versiunii Android/ IOS și instalarea acesteia pe dispozitiv electronic mobil (smartphone, tableta etc.).

Aplicatia Kykoty este disponibilă în limba română și limba engleză, la alegerea Utilizatorului, limba putând fi modificată atât la logare, cât și ulterior, după autentificarea în Aplicație.

4.1.Condiții de utilizare

Utilizarea Aplicației presupune și reprezintă acordul dumneavoastră neechivoc cu privire la conținutul acestor Termeni, precum și cu privire la răspunderea dumneavoastră față de încălcarea acestora. Termenii și Condițiile reglementează și guvernează accesul și utilizarea Aplicației și reprezintă acordul dintre Kykoty și dumneavoastră în ceea ce privește utilizarea Aplicației și accesarea Serviciilor în regim de telemedicină. Încălcarea în orice fel a acestor Termeni poate atrage răspunderea dumneavoastră nelimitată pentru toate și oricare dintre prejudiciile pe care o astfel de încălcare le-ar putea aduce Societății, celorlalți Utilizatori și/ sau unor terțe persoane.

4.2.Condiții de Eligibilitate

Aplicația poate fi folosită de către Utilizatorii care au împlinit vârsta de 18 ani la data creării contului și care au capacitate deplină de exercițiu. Utilizatorii pot utiliza Aplicația în nume propriu sau în calitate de Reprezentanți ai unor Pacienți/Clienți minori.

La momentul efectuării unei Programări, Utilizatorii vor indica datele lor personale, respectiv datele personale ale Pacienților/Clienților pentru care au calitatea de Reprezentanți. Reprezentanții vor fi deplin răspunzători pentru gestionarea contului de pacient din Aplicație corespunzător persoanelor pentru care acționează ca Reprezentanți, incluzând deschiderea acestora, furnizarea de date corecte și complete, precum și pentru orice modificări ulterioare ce pot fi efectuate în cadrul Aplicației, inclusiv schimbarea datelor personale sau solicitarea de ștergere a contului creat în Aplicație.

4.3.Accesul în Aplicație

Pentru înregistrare, este necesară furnizarea următoarelor date: nume complet, prenume copii (pentru care Utilizatorul poate acționa la un moment dat ca Reprezentant), adresa e-mail, număr de telefon, data nașterii. Ulterior completării formularului de înregistrare, Aplicația transmite un cod de verificare către adresa de e-mail indicată în formular. Validarea contului se realizează prin introducerea codului de verificare în Aplicație, urmată de setarea unei parole asociate contului.

Prin înregistrarea online, persoana interesată devine Utilizator și obține acces gratuit la Aplicație. Autentificarea se realizează cu adresa de e-mail și parola indicate de Utilizator la momentul creării contului. Înregistrarea unui cont validat conferă Utilizatorului acces la următoarele functionalități:

-          efectuare Programări;

-          vizualizare dosar pacient;

-          încărcare documente în dosar pacient;

-          vizualizare rezultate analize.

4.4.Adăugare Pacient

Adăugarea în Aplicație a unor Pacienți minori pentru care Utilizatorul va acționa în calitate de Reprezentant în relația cu Societatea și cu Specialiștii la un moment ulterior creării contului se realizează prin selectarea opțiunii „Adaugă copil” din cadrul secțiunii „Gestionați-vă contul”, subsecțiunea „Vezi familie”.

4.5.Efectuarea unei Programări

Efectuarea unei Programări pentru accesarea Serviciilor se va realiza prin selectarea serviciului dorit, a datei și orei la care se dorește desfășurarea Consultației și a Specialistului ales de Utilizator. Pentru efectuarea unei Programări este obligatorie selectarea Serviciului, a datei și intervalului orar dorit și a Specialistului ales pentru furnizarea Serviciului, iar ulterior selectarea persoanei pentru care se solicită Programarea (și anume, Utilizatorul titular al contului sau unul dintre copiii minori pentru care Utilizatorul acționează drept Reprezentant), introducerea CNP-ului Utilizatorului și/sau al Pacientului pentru care se solicită Programarea (dacă acestea nu au fost furnizate anterior), precum și introducerea domiciliului Utilizatorului.  

Ulterior transmiterii solicitării, Utilizatorul are opțiunea de a relua procedura pentru efectuarea de Programări suplimentare.

Finalizarea Programării se realizează prin vizualizarea coșului care conține toate Serviciile selectate, urmată de selectarea opțiunii „Plătește”, prin intermediul căreia Utilizatorul va fi direcționat în mod automat către un link de plată.

Procesarea datelor de card se face în mod exclusiv de către procesatorul de plăți Netopia Payments. Kykoty nu solicită și nu stochează niciun fel de detalii referitoare la cardul Utilizatorului. Kykoty nu percepe niciun comision suplimentar pentru plățile online.

În cazul în care cardul este asociat unui cont în alta monedă decât RON, tranzacțiile se efectuează în lei, la cursul de schimb al băncii emitente pentru cardul respectiv.

În cazul plăților online, Kykoty nu este/nu poate fi făcut responsabil pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Utilizator, incluzând, dar nelimitându-se la comisioane de conversie valutară aplicate de către banca emitentă a cardului acestuia, în cazul în care moneda de emitere a acestuia diferă de RON. Responsabilitatea pentru această acțiune o poartă numai Utilizatorul.

Dacă plata nu este efectuată în intervalul de timp alocat, Programarea va fi anulată automat. Orice Programare va fi confirmată exclusiv dupa primirea de către Kykoty a confirmării plății din partea procesatorului de plăți Netopia Payments.

Odată cu confirmarea Programării, Utilizatorul va primi prin e-mail, la adresa indicată în Aplicație, un link pentru accesarea Consultației, care va conține următoarele informații: nume Specialist, data și ora și durata Consultației, obiectul Programării, costul Serviciului. Totodată, Pacientul va primi factura aferentă Serviciilor achizionate și o lista de analize medicale ce pot fi recomandate de catre Specialiști. Programarea va fi vizibilă și în cadrul Aplicației Kykoty, în secțiunea „Programări active”.

4.6.Anularea Programării

În situația în care Pacientul nu se prezintă la Consultație și nu anunță Kykoty privind imposibilitatea prezentării la Programarea stabilită cu minimum 24 ore înainte de data și ora Programării, Pacientul este de acord și acceptă că, contravaloarea plății efectuate pentru Consultație nu îi va fi restituită. În situația în care Pacientul anunță Kykoty cu minimum 24 ore înainte de data și ora Programării despre imposibilitatea de prezentare, Kykoty și Pacientul vor identifica împreună o nouă dată pentru realizarea Consultației.

În situația în care Consultația plătită online este anulată de către Kykoty din motive neimputabile Pacientului, contravaloarea plății efectuate pentru Consultație este restituită Pacientului în contul bancar de unde acesta a efectuat plata sau Kykoty și Pacientul vor identifica împreună o nouă dată pentru realizarea Consultației, în funcție de opțiunea Pacientului.

4.7.Resetare parolă. Date de logare uitate. Ștergerea contului

În pagina de logare a Aplicației se permite schimbarea Parolei în cazul în care Utilizatorul nu și-o mai amintește. Pentru recuperarea Parolei, se introduce adresa de e-mail deja înregistrată în sistemul informatic Kykoty, iar un link de resetare a Parolei va fi generată automat de sistem și trimis pe aceeași adresă de e-mail înregistrată deja în sistemul informatic Kykoty.

Utilizatorul odată autentificat în Aplicația Kykoty are opțiunea de schimbare a parolei în cadrul secțiunii „Gestionați-vă contul”.

La solicitarea Utilizatorului, Kykoty va dispune ștergerea contului cu toate informațiile asociate contului creat în Aplicație, cu excepția dosarului medical, cu privire la care Kykoty are obligația de arhivare în conformitate cu legislația aplicabilă.

4.8. Securitatea informațiilor

Kykoty a luat măsuri de siguranță rezonabile, astfel încât informațiile existente în Aplicație să rămână confidențiale, însă Kykoty nu este responsabil pentru prejudiciile survenite în urma neglijenței Utilizatorului privind securitatea și confidențialitatea oricăror și tuturor informațiilor din Aplicație și/sau în cazul unor incidente informatice. 

Responsabilitatea în ceea ce privește păstrarea confidențialității asupra Parolei de acces, precum și cu privire la informațiile medicale disponibile în Aplicație aparține Utilizatorului în exclusivitate. Utilizatorul este în integralitate răspunzător în situația în care utilizarea Aplicației se face de către un terț, indiferent dacă există sau nu acordul Utilizatorului pentru această utilizare. Utilizatorul este obligat să informeze Kykoty ori de câte ori constată că a apărut o utilizare neautorizată a Aplicației. Totodată, Utilizatorul are obligația de a folosi butonul de deconectare din Aplicație, în momentul în care dorește să părăsească Aplicația. Kykoty nu va avea nicio responsabilitate pentru nicio pagubă cauzată Utilizatorului sau unui terț ca urmare a nerespectării acestei prevederi de către Utilizator.

4.9. Operațiuni privind Aplicația

(i)                 Mentenanța programată

Kykoty dorește ca Aplicația să funcționeze în mod continuu sau să fie disponibilă fără întreruperi, însă, având în vedere că Kykoty desfășoară periodic activități de actualizare (update) și modernizare (upgrade) ale sistemelor informatice, Utilizatorul înțelege că Kykoty nu garantează că Aplicația va funcționa în mod continuu, fără întreruperi și că Kykoty nu este responsabil pentru nicio daună directă și/sau indirectă care rezultă din utilizarea sau imposibilitatea de a utiliza Aplicația.

(ii)              Mentenanța neprogramată

În cazul apariției unor incidente care nu au fost programate, Kykoty nu poate fi tras la răspundere pentru indisponibilitatea Aplicației, a serviciilor și sistemelor online și/sau pentru vreo daună directă/indirectă care rezultă din imposibilitatea de a utiliza Aplicația.

4.10.         Comportamentul Utilizatorului

Utilizatorul are dreptul de a folosi Aplicația doar pentru uz personal și doar în scopuri non-comerciale, fiind singurul responsabil pentru respectarea tuturor legilor și reglementărilor care se pot aplica pentru utilizarea Aplicației și cu privire la securitatea și confidențialitatea contului și Parolei proprii, fiindu-i interzis:

  • Să publice / copieze / reproducă / stocheze sau să pună la dispoziția oricărei persoane Aplicația și/sau orice altă parte / informații din Aplicație astfel încât aceasta / acestea să fie copiată / copiate și/sau reprodusă / reproduse în orice fel;
  • Să utilizeze Aplicația în scopuri ilicite și/sau în orice alte scopuri în afară de accesarea Serviciilor în regim de telemedicină sau a dosarului medical și/sau să încalce în orice fel drepturile de proprietate, de proprietate intelectuală, confidențialitate, publicitate, drepturi contractuale și/sau oricare alte drepturi Kykoty asupra Aplicației;
  • Să republice, să reproducă, să copieze, să (re)distribuie, să exploateze materialele încărcate în Aplicație și/sau să prezinte oricărei persoane orice materiale încărcate în Aplicație cu privire la care Kykoty deține drepturi de autor și/sau alte drepturi de proprietate intelectuală;
  • Să copieze, publice și distribuie informatiile prezentate în Aplicație pentru alte scopuri decât cele având ca scop utilizarea funcționalităților Aplicației. Orice distribuire a informațiilor din Aplicație de către Utilizator sau de către un terț se face exclusiv pe răspunderea Utilizatorului;
  • Să încarce în Aplicație date și informații care încalcă secrete comerciale, drepturi morale, drepturi de proprietate industrială sau de proprietate intelectuală, obligații de confidențialitate și/sau care ar putea conduce la încălcarea oricărei legi sau reglementări în vigoare.

Prin accesarea contului și utilizarea Parolei personale, Utilizatorul este singurul responsabil pentru toate acțiunile care decurg din folosirea acestora, pentru păstrarea confidențialității contului și a parolei, incluzând, dar fără a se limita la restricția accesului la computer și / sau cont.

Kykoty are dreptul de a solicita Buletinul / Cartea de Identitate sau Pașaportul, după caz, al Pacientului în scopul de a face dovada că Pacientul este beneficiarul Programării. Pacientul minor beneficiar al Programării va fi însoțit în mod obligatoriu de către Reprezentant.  Pentru ca Pacientul minor să poată beneficia de Serviciile oferite, Reprezentantul are obligația de a prezenta documentele de identificare Buletin/Carte de Identitate/Certificat de Naștere etc., după caz, ale Pacientului minor în scopul de a face dovada că acesta este beneficiarul Programării. Reprezentantul are de asemenea obligația de a prezenta documentele sale de identificare - Buletinul / Cartea de Identitate/ Pasaportul sau un document care sa ateste faptul ca este Reprezentantul Pacientului minor. De asemenea, Pacienții minori cu vârsta mai mare de 16 ani care au dobândit capacitate deplină de exercițiu în urma căsătoriei, dovedită prin prezentarea Certificatului de căsătorie, nu este necesar să fie însoțiți de un Reprezentant.

Ne rezervăm dreptul de a refuza Servicul, de a elimina sau de a edita conținutul necorespunzător și/sau de a închide conturile în situația unui comportament necorespunzător.

5.      FURNIZAREA SERVICIILOR

5.1.Disponibilitatea și limitele Serviciilor

Accesul la Serviciile medicale, inclusiv eliberarea rezultatelor medicale, se poate face numai personal, după identificarea Pacientului și, după caz, a Reprezentantului, identificare care se poate face numai pe baza unui act de identitate/ pașaport valabil cu fotografie.

Serviciile vor fi disponibile tuturor Pacienților/Clienților care achiziționează de la Kykoty Serviciile prin intermediul Aplicației, respectiv, care solicită rezervarea unei Sesiuni/ Programări, urmată de plata prealabilă a contravalorii Serviciilor.

Pentru accesarea serviciului și contactarea Specialistului, este necesară fie instalarea în prealabil a aplicației gratuite de comunicare Microsoft Teams, disponibilă pentru sistemele de operare Windows, Linux, MacOS, iOS, Android, fie accesarea în versiunea Teams web client, compatibilă cu cele mai populare Browsere Web. Înainte de desfășurarea unei Sesiuni, recomandăm descărcarea și instalarea unui Browser Web compatibil cu aplicația Microsoft Teams, respectiv Google Chrome sau Microsoft Edge.

Suplimentar, este necesar accesul la o cameră video și un microfon funcționale, precum și la o conexiune internet care să permită interacționarea cu Specialistul. Kykoty nu își asumă nicio răspundere în cazul în care consultația online nu se poate desfășura sau este întreruptă din pricina echipamentelor sau conexiunii de internet a Pacientului.

Rețeaua de comunicații, echipamentele, inclusiv cele audio-video, prin care Kykoty oferă consultațiile online sunt securizate, iar accesarea de către Specialist a sesiunii de consultație se face prin credențiale unice puternice.

Softul utilizat este Microsoft Teams. Pentru mai multe detalii vă rugăm consultați termenii si conditiile Microsoft pentru utilizarea aplicației, diponibili la https://support.office.com/en-us/article/microsoft-teams-free-online-subscription-agreement-b1da79c4-4c9e-458d-b0ec-74a0a33b7ccd și secțiunea dedicată confidențialității și securității în Microsoft Teams: https://www.microsoft.com/ro-ro/microsoft-teams/security.

Accesarea aplicației Microsoft Teams de către Pacienți se va face în format Vizitator, fără a fi necesară crearea unui cont individual.

Consilierea medicală online reprezintă un serviciu din categoria telemedicinei care permite interacțiunea medic-pacient în mediul online, prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare. Serviciul de consiliere medicală online este disponibil ca o alternativă a consultațiilor în prezența pacientului în cabinetul medicului, nu își propune să înlocuiască consultul medical de specialitate și este limitat în ceea ce privește posibilitatea de diagnosticare.

Informațiile cu caracter medical furnizate de Specialiști sunt date doar pe baza simptomelor pe care dumneavoastră le descrieți. Este răspunderea Pacientului/Reprezentantului să ofere o descriere cât mai corectă și completă a simptomelor, a stării generale de sănătate, a medicației folosite sau a tratamentelor indicate de alți medici și neurmate în totalitate, a istoricului medical și a oricăror posibili factori externi cu care Pacientul a intrat în contact (ex. persoane cu afecțiuni transmisibile, călătorii, substanţe de orice natură etc).

Informațiile cu caracter medical furnizate Specialistului sau determinate în cadrul consultației vor fi notate în raportul medical al Pacientului, care va conține inclusiv recomandările furnizate la finalizarea Consultației, întocmai ca în cazul unei consultații clinice, în cabinet. Raportul medical va fi vizibil în Aplicație, asemenea oricărui raport medical al unei consultații obișnuite.

Având în vedere limitările tehnologice și legislative de la acest moment, accesarea Serviciilor medicale în regim de telemedicină reprezintă declarația dumneavoastră că înțelegeți limitările serviciului de consiliere medicală online astfel cum sunt detaliate în acești Termeni. Astfel, Pacientul/Reprezentatul înțelege și acceptă că:

-          Serviciile nu pot fi utilizate pentru urgențe medicale (stare medicală sau chirurgicală, a cărei debut este brusc și care se manifestă prin simptome de o severitate suficientă, și pentru care un medic prudent, care posedă cunoștințe medicale și care acționează cu bună-credință și în conformitate cu standardele medicale internaționale, ar considera că în lipsa acordării atenției medicale imediate ar duce la insuficiență fizică gravă sau deces);

-          Absența unui control fizic poate constitui un impediment în stabilirea diagnosticului medical, cu precădere pentru pacienții cu patologii complexe ce necesită examinări și investigații detaliate, sau în cazul pacienților cu multiple comorbidități și un istoric medical extins;

-          În cadrul Sesiunii, Specialistul poate decide în ceea ce privește oportunitatea furnizării/continuării serviciilor medicale inițiate prin telemedicină în sistem tradițional, în cadrul unui cabinet medical față în față, în cazul în care se constată necesitatea acestei situații în cadrul consultației online cu Pacientul. În situațiile în care Specialistul decide asupra necesității efectuării serviciului medical în cadrul unui cabinet medical, față în față, acest aspect va fi explicat motivate Pacientului/Reprezentantului și va fi documentat corespunzător, iar Sesiunea va fi întreruptă;

-          Se vor putea oferi consultații doar pentru afecțiuni de gravitate cel mult medie, implicând o stare generală bună a pacientului, cu simptome cu debut recent, de până la câteva zile. În cazul unor afecțiuni de gravitate severă sau al unor situații extreme (convulsii febrile, traumatisme etc. ), Pacientul/Reprezentantul va apela serviciul de urgență 112 sau se va prezenta de urgență la Camera de gardă;

-          Se va putea oferi, de asemenea, consiliere medicală după vizite anterioare, pentru interpretarea rezultatelor analizelor și eventual evaluarea modului în care afecțiunea se recuperează;

-          Consilierea medicală nu va putea implica un examen clinic complet (nu vor putea fi făcute măsurători ale semnelor vitale, nu vor putea fi obținute date clinice în urma palpării sau auscultației Pacientului);

-          În funcţie de cele constatate de medic, consilierile medicale se vor putea finaliza fie cu recomandări simple cu instrucțiuni de urmat, fie cu recomandări pentru un consult clinic de specialitate sau investigații, fie cu o recomandare pentru reevaluare în clinica virtuală;

-          Medicul nu va putea emite toate tipurile de rețete.

Consultațiile vor fi întrerupte în  situațiile în care Specialistul și Pacientul/Clientul nu vorbesc la un nivel suficient aceeași limbă, care să asigure o bună comunicare între Specialist și Pacient/Client. Prin efectuarea unei Programări Pacientul și/sau Reprezentantul declară și garantează că sunt vorbitori fluenți ai limbii române.

Pacientul este rugat să țină seama de recomandările făcute de medic și să nu le depășească. Medicul curant și Kykoty își declină orice răspundere în cazul în care Pacientul nu urmează aceste recomandări. În cazurile în care recomandările efectuate în cadrul consultației nu îmbunătățesc simptomele prezentate, Pacientul are datoria de a solicita o nouă opinie. Dacă simptomele se agravează sau apar reacții adverse la medicametele recomandate, Pacientul va apela serviciul de urgență 112 sau se va prezenta la Camera de gardă.

Kykoty își propune să acorde servicii medicale la cele mai înalte standarde de calitate. În cazuri excepționale, rezultatul serviciilor prestate de personalul medical al Kykoty poate să difere de rezultatul dorit de Pacient. Vă reamintim că obligația medicală este o obligație de diligență, la nivelul actual de cunoștințe fiind imposibil să garantăm rezultatul serviciilor oferite. Întotdeauna Pacientul are dreptul să primească o a doua opinie medicală.

5.2.Metode de conectare

Utilizatorul are la dispoziție două metode prin care se poate conecta la Sesiune,  după cum urmează: (i) prin accesarea link-ului Consultației primit prin e-mail odată cu confirmarea Programării sau (ii) prin conectarea în Aplicația Kykoty, unde Programarea va fi vizibilă și va exista un buton special care va permite accesarea și conectarea la Sesiune.

Recomandăm insistent ca Utilizatorii să încerce să se conecteze la Sesiune cu minimum 15 minute înainte de ora programată, pentru a se pregăti și asigura că nu întâmpină dificultăți de ordin tehnic.

Utilizatorii  înțeleg, cunosc și sunt de acord că, în cazul în care Sesiunea nu va funcționa corect și sunt în imposibilitatea de a iniția, participa și/ sau continua o Sesiune ca urmare a unor erori/disfuncționalități de ordin tehnic (spre exemplu, probleme ale echipamentelor utilizate pentru conectare, conexiune internet slabă etc.), este responsabilitatea directă a acestora de a nu fi asigurat toate condițiile necesare desfășurării Consultației, Kykoty neavând nicio răspundere sau obligație în acest sens.

Cu toate acestea, în scopul desfășurării optime și conforme a Consultațiilor, Kykoty va colabora cu dvs. în vederea remedierii dificultăților întâmpinate. Astfel, dacă întâmpinați dificultăți și nu reușiți să vă conectați în primele 5 minute, vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon 0790.895.454. Echipa noastră vă va oferi asistență și vă va ghida pas cu pas în încercarea de remediere a problemelor intervenite, fără ca aceasta să reprezinte o obligație absolută a Kykoty și fără să putem garanta remedierea în timp util a problemelor.

5.3.Pregătirea pentru Consultație 

Înainte de a începe Consultația, aveți opțiunea de a încărca documentele medicale în dosarul dvs. Puteți face acest lucru fie prin intermediul site-ului nostru în secțiunea "Contul meu", fie prin aplicația mobilă într-o secțiune dedicată. Aceste documente pot oferi medicului informații importante pentru Sesiune.

Vă încurajăm, de asemenea, să completați chestionarul de anamneză înainte de Consultație. Aceasta ne va ajuta să înțelegem mai bine situația dvs. și să vă oferim o îngrijire medicală  personalizată.

5.4.Desfășurarea Sesiunilor

Acțiunile care se pot efectua în timpul Sesiunii:

  • Se poate face schimb de mesaje în chat-ul Sesiunii;
  • Se poate partaja conținutul ecranului prin “screen sharing” în timpul Sesiunii;
  • Se poate face schimb de documente între Pacient/Client și Specialist, prin încărcarea acestora în secțiunea dedicată din Aplicație. Cu toate acestea, recomandăm ca Pacienții/Utilizatorii să încarce documentele medicale relevante în prealabil, pentru a economisi astfel timpul aferent Sesiunii.

Sesiunea de consiliere va fi desfășurată cu asigurarea confidențialității medic-pacient. Pacientul este, la rândul său, responsabil pentru asigurarea confidențialității în spațiul de unde accesează Consultația.

Înțelegeți, recunoașteți și sunteți de acord că:

  • În cadrul Sesiunilor, semnalul video și audio nu se înregistrează de către Kykoty;
  • Sunteți singurii răspunzători de calitatea conținutului video și audio, Kykoty neavând nicio responsabilitate în acest sens;
  • Telemedicina prezintă o serie de limitări, astfel încât probleme de ordin tehnic pot afecta buna desfășurare a consultației online.
  • Nu veți avea un comportament perturbator, abuziv sau de hărțuire în timpul desfășurării Sesiunii.

Specialiștii nu își asumă nicio responsabilitate pentru comportamentul sau acțiunile Pacienților minori pe parcursul Consultațiilor, Reprezentanții fiind unici și deplin responsabili pentru monitorizarea și supravegherea atentă a acestora pe parcursul derulării Sesiunii.

În cazul în care Sesiunea se întrerupe sau, din greșeală, închideți Sesiunea, aceasta rămâne valabilă pe toată durata Consultației și se poate re-accesa.

Pe parcursul desfășurării unei Consultații, Specialistul poate recomanda Pacientului:

(i)                 efectuarea de evaluări suplimentare de către alți Specialiști din cadrul Kykoty

În această situație, în cazul în care Pacientul/Reprezentantul își exprimă acordul în acest sens, Specialistul poate realiza o Programare corespunzătoare pe seama Pacientului, conform preferințelor privind data/intervalul orar/Specialistul agreate de Pacient/Reprezentant. În această situație, Pacientul/Reprezentantul va primi pe adresa de e-mail asociată contului factura proformă aferentă, urmând ca Programarea să fie confirmată ulterior efectuării corespunzătoare a plății.

Odată cu confirmarea Programării, Utilizatorul va primi prin e-mail, la adresa indicată în Aplicație, un link pentru accesarea Consultației, care va conține următoarele informații: nume Specialist, data și ora și durata Consultației, obiectul Programării, costul Serviciului. Totodată, Pacientul va primi factura aferentă Serviciilor achiziționate și o listă de analize medicale ce pot fi recomandate de către Specialiști. Totodată, Programarea va fi vizibilă și în cadrul Aplicației Kykoty.

(ii)              efectuarea de analize medicale

În situația în care Pacientul/Reprezentantul dorește efectuarea de analize de laborator, atunci când medicul specialist apreciază că acestea sunt necesare pentru stabilirea unui diagnostic, Pacientul/Reprezentantul poate solicita facilitarea procesului de efectuare a analizelor medicale de către Kykoty și realizarea acestora de către Synevo Romania SRL.

În această situație, Specialistul va completa, în baza solicitării adresate în acest sens de Pacient/Reprezentant, o cerere de analize care va cuprinde analizele de laborator recomandate în vederea stabilirii unui diagnostic. În baza cererii completate conform celor agreate de Participanți, Pacientul/Reprezentantul va primi pe adresa de e-mail asociată contului factura proformă aferentă, urmând ca cererea de analize să fie validată ulterior efectuării corespunzătoare a plății. Cererea de analize astfel validată va deveni disponibilă în Aplicația Kykoty, iar Pacientul se va putea prezenta cu aceasta în orice punct de recoltare al Synevo Romania SRL pentru recoltarea probelor biologice corespunzătoare. Rezultatele analizelor vor fi comunicate în timp util, atât prin comunicarea lor de către Synevo Romania SRL direct către Pacient, cât și prin încărcarea în Aplicație de către reprezentanții Kykoty.

5.5.Conduita Pacientului în cadrul Consultației

Înțelegeți și sunteți de acord că sunteți singurul responsabil pentru respectarea tuturor legilor, regulilor, reglementărilor care vi se pot aplica pentru accesarea Consultațiilor, inclusiv, dar fără limitare la prezenții Termeni. Astfel, nu aveți dreptul și sunteți de acord să: 

  • Nu copiați, stocați, accesați, utilizați orice informație din cadrul Consultației în scopuri care nu sunt explicit permise prin acești Termeni;
  • Nu încălcați drepturile Kykoty și/ sau drepturile oricărei alte persoane și/ sau entități cu privire, dar nelimitându-se, la: proprietate, confidențialitate, publicitate și/sau drepturi contractuale, drepturi de proprietate intelectuală;
  • Nu urmăriți/ hărțuiți Specialistul. De asemenea, nu colectați, stocați, utilizați date personale ale Specialistului decât în scopul de a interacționa cu acesta, respectând acești Termeni;
  • Nu rezervați Programări la care urmează să participe alte persoane și nu dumneavoastră, în calitate de beneficiari îndreptățiți să accesați Serviciile, cu excepția Reprezentanților;
  • Nu contactați Specialistul în orice alt scop decât în legătură cu Serviciile și Sesiunile efective. Nu recrutați sau solicitați, în orice mod, oricărui Specialist să se alăture unor site-uri/ platforme/ servicii terțe care sunt sau nu concurente;
  • Nu declarați în fals cu privire la identitatea dumneavoastră în cadrul Consultației.

Specialistul are dreptul de a solicita Buletinul / Cartea de Identitate sau Pașaportul după caz, Pacientului/Clientului în scopul de a face dovada ca Pacientul/Clientul este beneficiarul Consultației. În cazul în care Pacientul/Clientul nu prezintă documentele de identificare solicitate, Specialistul poate decide întreruperea Sesiunii. Pacientul/Clientul minor, beneficiar al Consultației va fi însoțit în mod obligatoriu de către Reprezentant, în lipsa acestuia Specialistul are dreptul de a întrerupe Sesiunea.  Pentru ca Pacientul/Clientul minor să poată beneficia de Serviciile Medicale oferite  în cadrul Sesiunii, Reprezentantul are obligația de a prezenta Specialistului documentele de identificare Buletin/Carte de Identitate/Certificat de Naștere etc., după caz, ale Pacientului/Clientului minor în scopul de a face dovada ca acesta este beneficiarul Consultației. Reprezentantul are de asemenea obligația de a prezenta Specialistului documentele sale de identificare Buletinul / Cartea de Identitate/ Pașaportul sau un document care să ateste faptul că este Reprezentantul Pacientului/Clientului minor. De asemenea, Pacienții/Clienții minori cu vârsta mai mare de 16 ani care au dobândit capacitatea deplină de exercițiu în urma căsătoriei, dovedită prin prezentarea Certificatului de căsătorie, nu este necesar să fie însoțiți de un Reprezentant.

  • Nu utilizați Sesiunea pentru a finaliza desfășurarea Serviciilor în regim independent (utilizând alte site-uri, platforme, aplicații și/ sau chiar în mediul fizic/ offline), în scopul de a eluda respectarea acestor Termeni;
  • Nu trimiteți Specialistului documente virusate care pot fi accesate printr-o singură descărcare (download) sau mai multe.

În calitatea dumneavoastră de Pacient/Client, să nu acceptați și nici să nu realizați nicio plată, pentru serviciile practicate de Specialiști, alta decât cea solicitată de Kykoty la momentul realizării Programării. Omisiunea dvs de a acționa în acest sens înlătură orice răspundere a Kykoty în privința plății nesolicitate, cu privire la care vă asumați în integralitate consecințele.

Kykoty are dreptul de a investiga și de a urmări încălcările acestor Termeni, în condițiile legii. De asemenea, Kykoty poate întreprinde o serie de măsuri și acțiuni împotriva celor care nu respectă acești Termeni, ce pot presupune, dar nelimitându-se la: anularea Programărilor rezervate, angajarea răspunderii dumneavoastră civile și/ sau penale, după caz etc.

Kykoty poate accesa, păstra, dezvălui și/ sau pune la dispoziție datele dumneavoastră dacă acest lucru este cerut de legislația în vigoare, sau dacă respectivele informații sunt utilizate pentru:  

  • A răspunde la reclamații;
  • A răspunde la citații, mandate, solicitări de la autorități, etc.;
  • Prevenirea unor fraude, evaluarea riscurilor, în cazul investigațiilor derulate de instanțe de judecată sau alte entități cu competențe legale specifice etc.;
  • Protejarea drepturilor, proprietății sau siguranța Kykoty și/sau a Specialiștilor.

În cazul în care, în timpul desfășurării Sesiunii, identificați faptul că cineva, inclusiv un Specialist, acționează sau a acționat într-un mod necorespunzător (inclusiv, dar fără a se limita la, comportament ofensator, violent sau inadecvat etc.), este necesar să raportați imediat acest lucru către Kykoty.

Pacientii si Kykoty au obligatia de a cunoaște și respecta dispozițiile legale aplicabile, respectiv Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, Legea nr. 46/2003 privind drepturile pacientului și actele legislative conexe, Pacienții neputând invoca în apărarea lor necunoașterea legii.

Pacienții și Kykoty (i) vor acționa conform legislației aplicabile privind mita și corupția; (ii) nu vor oferi, promite, primi sau solicita orice tip de mită sau remunerație suplimentară (financiară sau alte beneficii).

6.      LIMITAREA RĂSPUNDERII

Odată cu acceptarea acestor Termeni ați luat la cunoștință și consimțiți în mod total și expres că Kykoty nu este și nu va fi răspunzător pentru niciun fel de pagube directe, indirecte, accidentale, speciale și/sau orice fel de daune/prejudicii ce ar putea rezulta din:

  • Utilizarea sau imposibilitatea utilizării serviciilor Aplicației și/sau accesarea sau imposibilitatea de accesare a documentelor și/sau link-urilor din cadrul Aplicației;
  • Informațiile și/sau acuratețea / neactualizarea informațiilor accesate de Utilizator în Aplicație, precum și efectul acestor informații asupra Utilizatorului;
  • Pierderea datelor de acces din motive ce sunt imputabile Utilizatorului. Prin accesarea Aplicației Kykoty și utilizarea Parolei, Utilizatorul este singurul responsabil pentru toate acțiunile care decurg din folosirea acestora;
  • Orice declarații sau acțiuni făcute de terțe persoane în legatură cu Aplicația Kykoty și/sau Serviciile, pentru care Kykoty nu este obligat să răspundă, în condițiile legii;
  • Ștergerea  datelor personale din Aplicația Kykoty;
  • Stabilirea de diagnostice sau de tratamente, fie de către Utilizator, fie de către un medic, pe baza informațiilor incluse în Aplicația Kykoty;
  • Orice altă problemă legată de serviciile, conținutul și informațiile prezentate în Aplicația Kykoty pentru care Kykoty nu este ținut să răspundă, în condițiile legii.

Kykoty are dreptul ca, în orice moment și în mod discreționar, să modifice Aplicația Kykoty sau să întrerupă, temporar ori definitiv, funcționarea acesteia, fără notificarea sau acordul prealabil al Utilizatorului și fără a fi răspunzător față de Utilizator sau față de orice altă persoană pentru oricare și toate prejudiciile pretins a fi cauzate sau disconfortul creat.

Kykoty nu este responsabil pentru orice daune directe, indirecte, conexe, specifice și/ sau care ar putea fi determinate de desfășurarea Consultațiilor, cum ar fi, de exemplu, pierderea de câștiguri (bani, profituri etc.); pierderea de date; întreruperea Serviciilor; daune ale sistemelor informatice (calculatoare, imprimante, routere, switch-uri etc); vătămare corporală sau stres emoțional care decurg sau au legătură cu desfășurarea Consultațiilor; imposibilitatea derulării în condiții optime a Consultațiiilor; comunicările, interacțiunile sau întâlnirile cu alți Participanți sau Specialiști.

Limitele răspunderii Kykoty, astfel cum au fost stabilite prin acești Termeni sunt elemente esențiale în cadrul relației dintre Kykoty și Pacient/Client, iar aceștia din urmă sunt de acord în mod expres cu privire la prevederile referitoare la limitele răspunderii Kykoty.

7.      LEGEA APLICABILĂ ȘI SOLUȚIONAREA DISPUTELOR

Acești Termeni vor fi guvernați și interpretați în conformitate cu legile din România. Orice dispută sau procedură judiciară în legătură cu Termenii va fi soluţionată de catre instanțele judecătoreşti competente din București.

8.      LIPSA RENUNȚĂRII

Omisiunea noastră de a aplica vreun drept sau prevedere a acestor Termeni nu va fi considerată renunțare la aceste drepturi.

9.      ÎNTREGUL ACORD

În cazul în care o prevedere a acestor Termeni este considerată invalidă sau neexecutabilă de către o instanță, celelalte dispoziții ale acestor Termeni vor rămâne în vigoare.

Acești Termeni constituie întregul acord dintre noi cu privire la utilizarea Aplicației și furnizarea Serviciilor și înlocuiesc orice acorduri anterioare pe care le-am putea încheia între noi cu privire la utilizarea Aplicației și furnizarea Serviciilor.

10.  SCHIMBĂRI

Ne rezervăm dreptul, la discreția noastră, de a modifica sau înlocui acești Termeni în orice moment. Continuând să accesați sau să utilizați Aplicația sau să solicitați furnizarea Serviciilor după ce aceste revizuiri intră în vigoare, sunteți de acord cu Termenii revizuiți.

Dacă nu sunteți de acord cu noii Termeni, vă rugăm să încetați să utilizați Aplicația și să nu mai solicitați furnizarea Serviciilor.

11.  DATE CU CARACTER PERSONAL

Vă rugăm să consultați Politica noastră de confidențialitate și Politica privind cookie-urile pentru informații privind modalitatea în care colectăm, utilizăm, stocăm și divulgăm datele cu caracter personal. Sunteți de acord că acestea fac parte din acești Termeni. Înainte de a utiliza Aplicația și de a solicita furnizarea Serviciilor, este obligatoriu să citiți Politica noastră de confidențialitate și Politica privind cookie-urile și să le acceptați.

Conținutul conversației între Specialist și Pacient/Client nu va fi stocat de către Kykoty. Informațiile medicale puse la dispoziție de către dumneavoastră sau rezultate în urma discuției cu Specialistul vor fi stocate în fișa dumneavoastră medicală din sistemul informatic al Kykoty, în conformitate cu prevederile din domeniul medical și politicile și procedurile aplicabile.

Arhivarea și securizarea documentelor partajate transmise de către Pacient/Client în cadrul Aplicației, se va face cu respectarea termenelor potrivit prevederilor Legii Arhivelor Naționale nr. 16/1996, republicată. Documentele sau imaginile pe care le puneți la dispoziția Specialistului doar prin facilitatea de „Screen Sharing” nu vor fi stocate de către Kykoty în acel format, însă datele relevante din punct de vedere medical pot fi înregistrate în consultația medicală în cazul în care Specialistul consideră necesar.

Rapoartele medicale, recomandările, trimiterile către analize/investigații, precum și orice informații puse la dispoziție de către Pacient/Client Specialistului și pe care acesta le consideră relevante, vor fi tratate similar celor rezultate în urma unei consultații în cabinet și vor rămâne arhivate în dosarul medical din cadrul Kykoty.  

12.  CONTACT

Dacă aveți orice întrebări cu privire la acești Termeni, vă rugăm să ne contactați la adresa info@kykoty.ro.