Cui se adresează nutriția copilului?
Acest tip de consiliere este menită să ofere suport și ajutor părinților pentru diversificarea alimentației bebelușului cât și pentru alimentația copilului mic, cum ar fi gestionarea refuzului alimentar cât și pe conturarea unor mese nutritive și adecvate. De asemenea, se adresează celor care au nevoie de suport în alcătuirea meniurilor pentru copiii sănătoși sau pentru cei care au primit de la medic indicație de regim restrictiv.
Ce presupune consilierea în alimentația bebelușului (6-12 luni)?
- Interpretarea chestionarului de evaluare.
- Detalii despre ritmul de introducere al alimentelor, despre cele două metode principale de începere (blw, clasic).
- Consiliere în alegerea ustensilelor potrivite. Prevenția înecului.
- Unde se situează masa de solide vs cea de lapte.
- Alimente permise/intezise.
- Recomandări personalizate.
- Răspunsuri la întrebări.
Ce presupune programul de diversificare?
Dupa ședința de consiliere în inițierea bebelușului, ideal până în 7 luni, puteți apela la acest program care presupune 4 ședințe care constauîn monitorizarea și ajustarea progreselor.
Planurile alimentare făcute în funcție de vârsta la care se află bebelușul (până în 7 luni, 7 luni, 8 luni si 9-12 luni).
Despre provocările în diversificare și soluții în gestionarea lor.
Ce se schimbă în alimentația bebeluhttps://kykoty.ro/ro/specialitate/nutritia-copilului/diversificareșului.
Despre limitele la masă și profilaxia înecului.
Răspunsuri și întrebări.
Mai multe despre program aici.
Dacă doresc să continui colaborarea încă o lună, se poate?
Da, pentru fiecare copil abordarea este personalizată. Se discută cu medicul nutriționist fiecare pas de urmat.
Cum se desfășoară ședintele?
După ședința inițială (50 de min), ședințele se pot desfășura săptămânal, timp de 30 minute cu diverse topicuri și plan alimentar personalizat și monitorizare progres.
În ce constă serviciul de consiliere în alimentația bebelușului?
Interpretarea chestionarului de evaluare, a anchetei nutriționale și a jurnalului.
Ajustări în ceea ce privește conținutul nutritiv al meselor, ritmul de introducere al noilor alimente. Informații cu privire la tranziția de la piure la bucăți și modul de preparare al alimentelor pentru reducerea riscului de înec.
Informații cu privire la renunțarea la biberon și trecerea de la biberon la dispozitivele potrivite. Mediul și atitudinea părintelui prin care pot încuraja independența la masă.
Recomandări în ceea ce privește programul de mese (solide, de lapte). Idei de meniuri (atât pentru copilul sănătos cât și pentru dietele restrictive).
Cum variază apetitul, ce interferează cu el.
Respectarea semnelor de foame și sațietate.
Profilaxia înecului.
Despre expunerea repetată într-un mediu fără presiune.
Răspunsuri și explicații suplimentare la întrebările clientului.
Recomandări de consulturi interdisciplinare. (gastropediatric, alergologic, kinetoterapie, psihiatrie).
Când ar trebui să încep să inițiez copilul la oliță?
Recomandăm să începeți procesul de învățare la olită în jurul vârstei de 2 ani, când majoritatea copiilor sunt suficient de dezvoltați pentru a înțelege și a urma instrucțiunile simple. Cu toate acestea, fiecare copil este diferit, iar unele pot fi pregătite mai devreme sau mai târziu.
Cum pot ști că copilul meu este pregătit să înceapă să folosească olița?
Există câteva semne că copilul dumneavoastră este pregătit să înceapă să folosească olita, cum ar fi exprimarea interesului pentru olită, capacitatea de a-și menține uscată scutecul pentru perioade mai lungi, manifestarea dorinței de a urma modelele și de a vă imita în timpul utilizării toaletei.
Ce metode pot utiliza pentru a-i învăța pe copii să folosească olița?
Există mai multe metode pe care le puteți utiliza pentru a-i învăța pe copii să folosească olita. Acestea includ crearea unei rutine regulate pentru utilizarea olitei, lăudarea și recompensarea copilului pentru eforturile sale, utilizarea cărților sau a jucăriilor care promovează utilizarea olitei și implicarea lor în procesul de învățare.
Ce să fac dacă copilul meu refuză să folosească olița?
Dacă copilul dumneavoastră refuză să folosească olita, este important să nu forțați lucrurile. Încercați să identificați posibilele motive ale refuzului, cum ar fi anxietatea sau teama și încercați să abordați aceste probleme într-un mod delicat. Încurajați copilul să se familiarizeze treptat cu olita și să o asocieze cu experiențe pozitive.
Ce ar trebui să fac dacă copilul meu are accidente în timpul procesului de învățare la oliță?
Accidentele sunt normale în timpul procesului de învățare la olită. Mențineți o atitudine caldă și răbdătoare, explicându-i copilului că este normal să mai existe accidente și încurajându-l să încerce din nou. Fiți consecvenți în utilizarea olitei și recompensați progresul și eforturile copilului.
Cât timp ar trebui să dureze procesul de învățare la oliță?
Procesul de învățare la olită poate varia în funcție de fiecare copil. Unii copii pot învăța rapid, în timp ce alții pot avea nevoie de mai mult timp. Este important să fiți răbdători și să acceptați că fiecare copil se dezvoltă în ritmul său propriu. Încurajați și susțineți copilul în fiecare etapă a procesului.
Ce să fac dacă copilul meu se teme sau este anxios în legătură cu folosirea oliței?
Dacă copilul dumneavoastră se teme sau este anxios în legătură cu folosirea olitei, acordați-i suport și înțelegere. Asigurați un mediu calm și sigur, explorați împreună olita și vorbiți despre sentimentele și temerile copilului. Încurajați-l să meargă în ritmul său și oferiți încurajări constante.
Când ar trebui să apelez la un specialist în problemele legate de oliță?
Dacă întâmpinați dificultăți persistente sau probleme majore în procesul de învățare la olită, cum ar fi anxietate extremă, probleme medicale asociate sau regresie semnificativă, este recomandat să solicitați ajutorul unui specialist în dezvoltarea copilului sau unui pediatru. Aceștia pot evalua situația și oferi îndrumări personalizate.
Cum pot face tranziția de la folosirea olitei la utilizarea toaletei obișnuite?
Tranziția de la folosirea olitei la utilizarea toaletei obișnuite poate fi făcută treptat. Puteți începe prin utilizarea unui scaun redus pentru toaletă sau a unui adaptor și încurajarea copilului să încerce să folosească toaleta. Asigurați-vă că copilul se simte în siguranță și confortabil și oferiți încurajare și suport pe parcursul procesului de tranziție.